familie van Vliet - Goeree
Thailand - 21/03/13

31 januari 2013 was het eindelijk zover. Onze lang verwachtte reis naar Thailand ging beginnen. Onze kinderen van 3,5 en 4,5 waren er helemaal klaar voor (en wij ondertussen ook wel!). Na een rustig vliegreis kwamen we aan in Bangkok waar we opgewacht werden en naar ons hotel gebracht werden. Wat een aangename verrassing was dat! 2 slaapkamers, 2 badkamers en een hele grote woonkamer met keuken. Na het ontbijt hebben we gelijk gebruik gemaakt van de bedden, want het was wel een lange reis en eigenlijk was het voor de kinderen nog midden in de nacht in Nederlandse tijd. Na een paar uurtjes slapen lekker Bangkok in gegaan en bij de grote shoppingmalls gaan kijken. Volgende dag gelijk cultuur gesnoven bij het Grand Palace. Na een tijdje begonnen we eindelijk te geloven wat in alle andere reisverslagen stond. De Thai en overige Aziatische toeristen zijn gek op blanke kinderen. Wij waren de grote attractie met een blond meisje en een rossig jongetje aan de hand. Iedereen wilde met ze op de foto, zelfs de monniken, wat ze gelukkig vrolijk toelieten.

Na een paar drukke dagen in Bangkok was het tijd om naar een ons eerste eiland te gaan. Klein stukje gevlogen en daarna met de Ferry over naar Koh Chang waar we naar ons hotel gebracht werden. Prachtige huisjes aan het strand en een heerlijk zwembad waar de kinderen zich heel goed vermaakt hebben. We hebben hier op olifanten gereden en een mooie waterval bezocht. ’s Avonds lekker de kinderen op bed en dan nog heerlijk op het terras genieten van de warmte en de geluiden. Dan naar bed en op een opklap bed slapen, want de kinderen lagen languit op het grote bed (dat is het voordeel van eerst naar bed moeten ;-)). Opklapbedden sliepen trouwens ook heerlijk! Op Koh Chang veel mensen gesproken die de reis andersom hadden gemaakt (eerst Koh Mak/Koh Kood en dan naar Koh Chang) en zeiden dat ze eigenlijk de reis andersom hadden willen maken omdat je dan steeds naar een nog mooier eiland gaat.

Daarna door naar het nog rustiger Koh Mak. Hier hadden we een hele bijzondere kamer, namelijk een oude rijstboot die omgebouwd is tot huisje. Wat een zee van ruimte hadden we daar! De slaapkamer beneden werd gelijk geclaimd door de kinderen die er een eigen ‘piratengrot’ van maakte. Je kon panelen dicht schuiven waardoor ze hun eigen kamer hadden. En achter op het dek zat een heerlijk bankje waar je ’s avonds kon genieten van het uitzicht en de geluiden. De pier bij het hotel was prachtig en de vissen zaten in grote scholen op je te wachten om het water in te komen. De kinderen hebben daar voor het eerst met een duikbril onder water gekeken en waren meteen verkocht. Het restaurant bleef ons maar verbazen. Zoveel gerechten om uit te kiezen en binnen 10 minuten stond het op tafel. Het ene nog lekkerder dan het andere. De zonsondergang aan de andere kant van het eiland was ook goed te bewandelen. Met twee kleine kinderen en 2 behoorlijke hellingen liepen we in een half uurtje naar de andere kant om de zon in het water te zien zakken.

Daarna door naar onze laatste eiland. Wat een prachtig aankomen was het daar. Zulke mooie huisjes en zoveel ruimte rond het huisje. Prachtig uitzicht, want elk huisje keek uit op zee waar je ’s avonds de zon in het water zag zakken. Het eten was hier zelfs nog beter (wat we ons niet konden voorstellen na het vorige restaurant) en de bediening zeer attent. De zee was hier ook prachtig om te snorkelen en dat hebben de kinderen dan ook vaak gedaan. Ook hier hebben we watervallen bezocht en die waren nog mooier dan op Koh Chang. Het water was net een graadje warmer, dus zwemmen bij de waterval was zeker leuk om te doen. Ook in het visserdorp geweest en dat was heel leuk om te zien hoe de mensen leven en welke vissen ze vangen.

Na een week heerlijk relaxen gingen we weer met de boot en auto terug naar Bangkok. Daar nog een drukke laatste twee dagen gehad met het aquarium, Wat Arun en Wat Pho en toen helaas alweer terug naar Nederland.

De vakantie was veel te kort, maar helemaal tot in de puntjes verzorgd dankzij PANGEA! Dank jullie wel voor alle goede zorgen en de geweldige keuze van hotels.

familie van Vliet - Goeree

Bekijk ook andere reiservaringen in Thailand