Menu

Reiservaringen Seychellen

Wij voelden ons volledig in de watten gelegd!

17/07/2023 - Bert Schröder

Wij hebben een prachtige huwelijksreis naar de Seychellen en Doha gehad. Vanaf dag één liep alles op rolletjes: vluchten, transfers, ontvangst hotels etc. Zowel PANGEA Travel, Masons Travel als ook Discover Qatar verdienen een groot compliment voor de kwaliteit die zij leveren.

De reis heeft zelfs onze hoge verwachtingen overtroffen, met name door de kwaliteit en goede organisatie van alle betrokken partijen. Wij voelden ons volledig in de watten gelegd en tevens volledig ontzorgd van alle stress die een verre reis soms kan opleveren. Een reis om nooit meer te vergeten!

Kenia
Seychellen

We hebben een heerlijke reis gemaakt.

30/11/2022 - Menno & Ellen Bakker

We hebben een heerlijke reis gemaakt en genoten van de Game drives in Kenia. Vooral Masai Mara was daarvan het hoogtepunt .

Een relax week op de Seychellen is echt een voorrecht om mee te maken. Wat een prachtige eilanden zijn dit. Zeker de kleine eilanden zijn paradijselijk en hebben de mooiste stranden van de wereld.
Alle accomodaties waren prachtig en voldeden ruimschoots aan onze verwachtingen. Dank Martijn voor het prachtige reisplan. In 2024 gaan we zeker weer met jullie een plan maken!

huwelijksreis

Veel gedaan terwijl het gelijk als vakantie voelde

02/11/2022 - Noor en Friso

Alles verliep soepel en contact met Martijn was perfect. Het reisschema was perfect!

We hebben heel veel gedaan terwijl het gelijk als vakantie voelde en naar onze beleving helemaal niet gehaast. Dit is een super combinatie. Ons verblijf overal was precies goed en er was voldoende ruimte voor eigen invulling.

Seychellen

Met een koffer vol mooie herinneringen naar huis

08/08/2022 - Elise

Terug van onze droomreis naar de Seychellen. 15 dagen in paradijs en 3 eilanden bezocht. La Digue is voor ons de absolute topper! Mooie hotels op goede locaties, vriendelijke mensen, prachtige stranden. Een koffer vol met mooie herinneringen mee terug naar huis genomen. PANGEA bedankt voor het regelen (in het bijzonder Martijn) van deze droomreis.

Echt TOP!

09/05/2022 - Patricia

Het was echt uitstekend georganiseerd. Alles verliep keurig volgens planning. We werden overal goed opgevangen. Echt TOP! Prachtige eilanden. Mooie natuur en stranden. Erg goed georganiseerd. Erg vriendelijke mensen. Het was veel mooier en schoner dan ik had verwacht.

Seychellen

Op de meeste stranden hadden we het rijk voor ons alleen

26/01/2022 - Berry, Monique, Andre en Kitty

We zijn van 18/10 tot 02/11/2021 naar de Seychellen geweest. We verbleven op Praslin, La Digue en Mahe.

Bij aankomst op elk eiland stond er iemand van de plaatselijke vertegenwoordiging,, ons op te wachten en door te sturen naar het vervoer. Deze bracht ons naar de gereserveerde accommodaties. Hier werden we hartelijk ontvangen en naar onze bungalows gebracht. De vertegenwoordiger kwam ons bezoeken en legde details uit over het eiland, bijvoorbeeld waar heen te gaan, auto/fietshuur, excursies etc. Hier hebben we dankbaar gebruik van gemaakt.

We zijn bijvoorbeeld een hele dag met een bootje weggeweest, eerst naar een onbewoond (vogel) eiland, met een gids (engelstalig) een wandeling met uitleg gemaakt. Terug het bootje op naar het volgende eiland voor een heerlijke lunch bij de landschildpadden, vervolgens naar een mooi strand gevaren, wat gezwommen om tenslotte naar een rotspartij in de oceaan te varen om te snorkelen.

Andere dag een auto gehuurd en rondgereden en andere zeer mooie stranden bezocht. Dit was op Praslin.

Op La Digue fietsen gehuurd en ,bijna, het hele eiland rondgefietst, heerlijk geluncht en wat gezwommen op verschillende stranden.

Op Mahe 2 dagen een auto gehuurd, dit is het hoofdeiland, de grootste met de meeste inwoners. Bijna het hele eiland gezien, veel stranden bezocht, op de meeste had je het rijk alleen.

Op alle eilanden was het eten heerlijk, veel bij de Take Aways gehaald. Kleine keukens met beperkte maar lekkere keuzes.

Ook restaurants bezocht, natuurlijk. Aanraders zijn Belle Vue op La Digue, ligt bijna tegen de top van de heuvel met adembenemend uitzicht! Als je reserveert, via de Host bij de Bungalow, komen ze je bij de bungalow ophalen en na het eten word je weer teruggebracht. Dit omdat de weg er naartoe zo steil is, dat je er niet naartoe kunt fietsen/wandelen.

Op Mahe zijn we naar Maria’s Rock Cafetaria geweest. Het is een restaurant waar je kunt steengrillen, ook erg lekker en leuk om te doen.

Al met al hebben we ons uitstekend vermaakt, de bungalows waren boven verwachting, alle Hosts waren vriendelijke en leuke mensen. De inwoners zijn ook supervriendelijk. We hebben, ondanks de COVID (alleen mondkapjes dragen binnen en als het ergens druk was) een uitstekende vakantie gehad! Alles goed geregeld/geboekt door PANGEA! Bedankt hiervoor!!

fotocollage klanten - eilandhoppen op de Seychellen - foto: klantreactie
Seychellen

Wij zijn super tevreden met onze reis naar de Seychellen

13/11/2019 - Tarja Laine & Charles France

Wij zijn super tevreden met onze reis naar de Seychellen, een ultieme vakantiebestemming! Alle transfers etc. waren heel goed geregeld zodat we nergens over hoefden te stressen en konden gewoon relaxen en genieten. De hoogtepunten van de vakantie hielden in: bezoek naar de natuurreservaten Cousin en Curieuse eilanden, Vallée de Mai, de snorkelexcursie naar o.a. Felicité eiland, een rondreis rond eiland Mahé met de deskundige guidance van onze chauffeur André, etc.

Seychellen

PANGEA had alles voor ons geregeld!

03/10/2019 - Robin en Leonie

We hebben enorm genoten van onze reis die door PANGEA was samengesteld. Alles was goed geregeld, overal waar we aankwamen werden we goed opgevangen door de lokale agent.

De eerste vijf nachten verbleven we in Patatran Village hotel op La Digue. Een zeer ruime kamer met groot balkon en uitzicht op de zee. La Digue is een prachtig eiland en niet groot, dus je kunt heerlijk op je fiets overal heen.

De laatste 4 nachten verbleven we op Praslin in Hotel Paradise Sun. Wat een fijn hotel, we hebben nog nooit zo lekker gegeten in een hotel! Er zit een duikschool bij het hotel, dus we hebben een aantal keer doken. Ook hebben we een dag een auto gehuurd om het eiland te verkennen. De bevolking is erg vriendelijk, wat natuurlijk belangrijk is voor een land dat afhankelijk is van toerisme.

Wat wij erg fijn vonden is dat PANGEA alles voor ons had geregeld. Op basis van onze wensen is een mooi reisschema in elkaar gezet. We kregen alle reisbescheiden in een handige map toegestuurd via de post, geen gedoe om zelf nog dingen uit te printen om mee te nemen. Ook het contact verliep fijn. En het welkom thuis kaartje was de kers op de taart. Een aanrader dus!

- foto: klantreactie  - foto: klantreactie

Selfdrive Zuid-Afrika en ontspannen op de Seychellen

27/07/2019 - Erna & Erwin Hissink

Twee weken vakantie waarbij we een self-drive door het Noorden van Zuid-Afrika hebben gemaakt en
prachtige dingen hebben gezien waaronder de Panoramaroute en natuurlijk de Big Five! De laatste dagen hebben we op het grootste eiland van de Seychellen doorgebracht om lekker na te genieten.

- foto: klantreactie  - foto: klantreactie  - foto: klantreactie  - foto: klantreactie
Tanzania
familiereis

Onze combinatiereis Tanzania en Seychellen was onvergetelijk!

08/08/2019 - Familie Schumacher - Wessels

De reis begon in Tanzania met een 9-daagse reis door Tarangire NP, Lake Manyara NP, Serengeti en de Ngorongoro Crater. Met z’n vieren en onze gids, mr. Mchome, doorkruisten we de nationale parken en keken we onze ogen uit door de grote hoeveelheden verschillende diersoorten!

Het was heerlijk om na zo’n safaridag bij te komen in de verschillende lodges en tenten waar we verbleven. Vooral het Kati Kati Tented Camp in de Serengeti heeft grote indruk op ons gemaakt. Slapen in een tentenkamp waar ’s nachts de hyena’s en buffels doorheen struinen en dan ’s ochtends vroeg wakker worden om voor de tent de zonsopgang boven de Serengeti te zien was heel bijzonder!

Na al deze indrukken vlogen we door naar hoofdeiland Mahé van de Seychellen, waar we 6 dagen verbleven in het Kempinski hotel. Dit was een luxe uitvalsbasis voor onze excursies (naar hoofdstad Victoria, eilandjes La Digue en Praslin en een reefsafari in het Ste. Anne Marine National Park met bezoek aan Moyenne island) en op de “rustdagen” genoten we van de prachtige baai met snorkelmogelijkheid bij het hotel. Al met al was dit een paradijselijke afsluiter van een geweldige reis!

fietstocht in Tanzania (klantfoto) - foto: klantreactie familie in Tanzania (klantfoto) - foto: klantreactie leeuw in Tanzania (klantfoto) - foto: klantreactie Seychellen (klantfoto) - foto: klantreactie
huwelijksreis

Het was perfect en we hoefden nergens meer aan te denken

08/08/2019 - Tom & Heleen Siemes

Na een ontzettend mooie huwelijksdag op 10 mei zijn wij op 12 mei op het vliegtuig gestapt richting Johannesburg (ZA) voor onze huwelijksreis. Wat een fantastische ervaring was dit (weer). In Pilanesberg en Madikwe hebben we welgeteld 12 game drives mogen maken waarbij we weer veel moois hebben gezien.

Na inspanning (5.30 uur opstaan is toch best pittig) komt ontspanning en dat hebben we ook geweten. Na een vlucht van circa 6 uur kwamen we aan op de Seychellen (Mahé) waar we 3 nachten hebben genoten van zon, zee strand en lekker eten. Vervolgens nog 3 nachten op Praslin vertoefd waarna we weer
helemaal opgeladen huiswaarts zijn gegaan.

Martijn, ontzettend bedankt voor het professioneel regelen van onze huwelijksreis. Vanaf het eerste contact tot het ontvangen van de reis beschrijven. Van routebeschrijvingen, tickets tot de kofferlabels, aan alles is gedacht! Het was perfect en we hoefden nergens meer aan te denken behalve de ‘vakantieknop’ aan te
zetten. Super gedaan en wij raden jou/PANGEA Travel van harte aan!

Huwelijksreis Zuid-Afrika & de Seychellen - klantfoto - foto: klantreactie
huwelijksreis

De reis was tot in de puntjes geregeld

25/06/2019 - Anita & Maurice

Wij hebben een heerlijke huwelijksreis gehad op de Seychellen! De reis was tot in de puntjes geregeld door PANGEA en Mason's Travel (lokaal). Ons avontuur begon in een klein vliegtuige van Mahé naar Praslin. Wat een leuke belevenis! Op Praslin verbleven wij in Le Domaine de la Reserve in een mooi en groot appartement met uitzicht op zee. Het hotel had een privéstrand en een snorkelparadijs voor de deur. Omdat het onze huwelijksreis was, kregen we champagne en een romantisch diner cadeau. We zijn met de bus naar Vallée de Mai geweest en tevens naar Anse Lazio, prima te doen! Ook hebben we een tour naar onder andere Curieuse eiland gedaan met Mason's Travel. Dit was erg goed georganiseerd.

Op La Digue verbleven wij in Le Domaine de l'Orangeraie in een appartement. Het is een supergoed verzorgd hotel met een mooi zwembad en hemelse ligbedden. Op 5 minuten lopen kun je fietsen huren waarmee je de rest van het eiland kunt verkennen. Aanrader is ook om een diner bij restaurant Belle Vue te boeken via de organisatie. Je wordt dan tegen zonsondergang opgehaald bij je hotel en kunt genieten van een diner bovenop een berg tijdens zonsondergang met uitzicht op La Digue en Praslin.

Op Mahé hadden we Bliss Boutique Hotel geboekt. We hadden een goedverzorgd appartement met uitzicht op de tropische tuin. De service in het hotel is ontzettend goed en het eten was heerlijk. Ook ligt één van de beste snorkelplekken op het eiland voor het hotel. Gezien het onze huwelijksreis was, was onze kamer versierd bij aankomst en stond een grote schaal met tropisch fruit voor ons klaar. Ook kregen we een romantisch diner cadeau met champagne en een cocktail bij zonsondergang. Voor ons was dit hotel één van de beste hotels, omdat wij ons hier het meest 'in het zonnetje gezet' voelden. Ook vonden wij de service en het persoonlijke contact het beste.

klantfoto van huwelijksreis op de Seychellen (Mahé) klantfoto van huwelijksreis op de Seychellen (La Digue) klantfoto van huwelijksreis op de Seychellen (Praslin)
familiereis

Mahé is een prachtig groen eiland

17/05/2019 - familie Duizer-Damen

We zijn inmiddels alweer even aan het werk, maar wat hebben we een mooie reis achter de rug !! Mahé is een prachtig groen eiland en het resort was echt fantastisch. Enorm groot opgezet  en daardoor heerlijk rustig.
We hebben ontzettend lekker gegeten in het buffetrestaurant en er was een prachtig  privé strand vlak voor de deur. De spa van het resort is geweldig om even lekker te relaxen. We hebben de eilanden La Digue en Praslin bezocht en een snorkeltocht geboekt met een grote catamaran via de lokale agent. Was van begin tot eind allemaal top geregeld. Het enige minpuntje van de excursies is naar onze mening dat deze toch redelijk massaal zijn opgezet. Misschien hadden we ook een privétocht kunnen regelen, maar daar heb ik me niet goed genoeg in verdiept.  Neemt niet weg dat we die uitstapjes zeker niet hadden willen missen. De verbinding met Dubai is vlotjes verlopen, dus de reistijd viel ons alles bij elkaar heel erg mee.

familiereis Seychellen - familie Duizer-Damen familiereis Seychellen - familie Duizer-Damen familiereis Seychellen - familie Duizer-Damen familiereis Seychellen - familie Duizer-Damen familiereis Seychellen - familie Duizer-Damen

Wij vonden vooral La Digue en Praslin leuke eilanden

17/05/2019 - Saskia Bosch

Het was een super toffe reis, we vonden het heel jammer dat we naar huis moesten.  Alles is goed verlopen, zowel de vluchten met Emirates, als de lokale begeleiding en de hotels waren tof.  Wij vonden vooral La Digue en Praslin leuke eilanden, ook de hotels daar L'orangerie en L'Archipel waren zeer goed.  Het laatste hotel, Bliss op Mahé, vonden we wat minder (kamers zijn soort van appartementen op elkaar, zee en restaurant liggen aan de overkant van een drukke weg, minder paradijselijk gevoel dan in de andere 2 hotels).  Hartelijk dank voor de organisatie van de reis, we hebben er van genoten en kunnen PANGEA zeker aanraden.

droomreis Seychellen - Saskia Bosch
familiereis

Het water voor ons “huis” was prachtig helder

28/02/2019 - Judith Visser

Wat een geweldige vakantie hebben wij gehad! Net weer veilig thuis gekomen.  Mahé was super mooi. Goed appartement, mooi centraal en toch lekker rustig. Het water voor ons “huis” was prachtig helder en genoeg vissen te zien. We hebben een rond tour rond het eiland geboekt met een taxi. De tour was super, leuke chauffeur en we hebben enorm genoten.

Praslin was ook erg leuk. Helaas was de zee hier troebel en konden we de eerste dagen niet snorkelen bij het hotel. We hebben toen een boottocht geboekt bij Indigo: eigenaren Nigel en Jeanine. Dit was geweldig! Aanrader voor iedereen. Nigel ging met ons mee snorkelen en benoemde wat we zagen. Ook was er op een plek enorm veel stroming en dacht hij goed om onze kinderen. We hebben schildpadden en haaien gezien. Allemaal super.

Ook zijn we toch nog een dagje wezen fietsen op La Digue. Bijna te warm maar ook allemaal even leuk en mooi.
Het weer was de hele week zonnig en kijken we terug op een fantastische vakantie! Bedankt!

familie Visser bij uitkijkpunt op de Seychellen familie Visser aan het snorkelen bij de Seychellen familie Visser op strand van de Seychellen familie Visser aan het fietsen op de Seychellen dochter van familie Visser bij een schildpad op de Seychellen
familiereis

Africa on foot was fantastisch

22/11/2018 - Familie Trompert

Het was een leuk programma. Mooie locaties en gastvrij!
Achteraf gezien hadden we het wellicht iets anders ingedeeld qua verblijfsduur.
Africa on foot was fantastisch!! Hier hadden we wel een dag langer verbleven. Tzaneen was niet zo veel voor ons te doen.
Grootste boom te wereld is ingestort! Verder was alles perfect! Seychellen ook een mooie locatie, de beste baai voor ons met goede gastvrouw!

Net zoals op de foto's

09/05/2018 - Ursula & Richard
Seychellen is echt hemel op aarde. Net zoals op de foto's en je waant je echt op een andere wereld. Top bestemming en mooi om gezien te hebben! De hotels en de eilanden waren nog mooier dan gedacht.
huwelijksreis

We zullen dus ook heel graag onze volgende reis boeken via Pangea!!!

16/05/2017 - Ben en Stéphanie

Onze reis is ontzettend goed verlopen. Alles was tot in de puntjes geregeld. Overal waar we aankwamen was direct alles in orde. De hotels die we bezochten waar stuk voor stuk prachtig. Zowel qua accommodatie als qua eten waren het echte aanraders. Alles voldeed met andere woorden prima aan onze wensen.

Alles was wederom prima georganiseerd, net zoals onze vorige reis naar Dubai, Sri Lanka en de Maldiven. We zullen dus ook heel graag onze volgende reis boeken via Pangea!!!

rondreis

Het mooiste strand van de wereld!

17/10/2014 - Bas, Ayolt, Ria & Maaike

‘Fantastische reis gehad! Alles was zeer goed geregeld en alles verliep vlekkeloos. Jullie kunnen doorgaan met het organiseren van dit soort fantastische reizen. Deze foto is gemaakt op misschien wel het mooiste strand van de wereld. Anse Source d’Argent. Dank je wel Esther.’

Bas, Ayolt, Ria & Maaike

rondreis

Jullie service is uitzonderlijk goed en persoonlijk gericht

26/09/2014 - Matthieu & Claudia

Prima verzorging en snelle accurate reactie bij calamiteit. Jullie service is uitzonderlijk goed en persoonlijk gericht. We zullen jullie zeker adviseren.

Matthieu & Claudia

rondreis

Het was top op alle niveau’s

30/11/2013 - Eddy en Marguerite
Hallo Esther,

REIS SEYCHELLEN (18 dagen) : Mahé, Praslin en La Digue.
Deze reis hebben, wij belgen, laten organiseren door het voor ons onbekende Pangea Travel. Het was een gok : de prijs was heel voordelig. Het was top op alle niveau’s : transport, transfer, verblijf self-catering bungalows.De Seychellen is zoveel meer dan Sun and Sea. Vriendelijke mensen, prachtige natuur, veel endemische planten en dieren, wandelmogelijkheden en waanzinnig mooie stranden. Esther had de 3 self-catering bungalows op de 3 eilanden zeer goed gekozen. Ruime bungalows met een sfeervolle inrichting. Kortom een SUPERREIS. Tip : houd La Digue als laatste eiland.

Groetjes, Eddy en Marguerite

familiereis

We hebben genoten en we genieten nog zeer na

26/08/2013 - Familie Noordmans
Duur van de reis was prima. Eilanden zijn fantastisch. Aardige mensen en relaxte sfeer. Eilandhopping ook prima. Van de ferry word je inderdaad misselijk. Vlucht tussen de eilanden is dan haast beter te doen. Aanbod eten in supermarkten is zeer beperkt. Het is te doen, maar je moet daar niet te hoge verwachtingen van hebben. We hebben genoten en we genieten nog zeer na. Dank je wel voor alles! Merci!

Heerlijk relaxte reis

12/08/2013 - Gert-Jan en Angelique

Zelden zo'n heerlijk relaxte reis gehad, waarbij alles goed geregeld was en die onze verwachtingen, die toch al hoog gespannen waren, heeft overtroffen!!

Dank je wel Pangea!

21/06/2013 - Diana en Christian Hamers

Voor onze huwelijksreis zijn we in mei 2013 afgereisd naar de Seychellen. We hebben in 14 dagen 3 eilanden (Mahé, Pralin en la Digue) bezocht. De hotels en transporten van en naar de eilanden waren supergoed geregeld door Pangea Travel en Mason’s travel. Dank daarvoor!

De lokale bevolking spreekt Engels en Frans en zijn erg vriendelijk. Daarnaast zijn de eilanden erg rustig qua toerisme. Zo hadden wij op Pralin bij het hotel (Acajou) 2,5 km mooi wit strand tot onze beschikking, die we moesten delen met maximaal 20 mensen.

Op La Digue was het iets drukker door dagjestoeristen, maar in het mooie resort Le domain de l’Orangeraie hadden we hier geen last van. We hebben lekker gefietst over het eiland en genoten van de prachtige stranden.

Diana en Christian Hamers

Seychellen

perfecte combinatie van avontuur en rust

18/06/2013 - Tom en Andrea Peters
Mei 2013 hebben wij een geweldige (huwelijks)reis gemaakt naar de Seychellen. Mede dankzij de goede adviezen en tips die we bij Pangea Travel kregen, is onze reis een perfecte combinatie van avontuur en rust geworden.Bedankt!Tom & Andrea Peters
Seychellen

Wederom hebben jullie een prima vakantie geregeld.

18/07/2012 - Johan van Arendonk en Kathelijne van Dinter
We hebben een mooie tijd gehad, vooral op 2e eiland La Digue. Het had voor ons langer mogen duren.Wederom hebben jullie een prima vakantie geregeld. Waarvoor dank!
Seychellen

De service van PANGEA en Mason was echt super.

25/06/2012 - Miriam Schuit & Richard Jaspers
De reis was nog beter dan wat we in gedachten hadden. Heerlijk relaxed, super luxe en goede service.De service van PANGEA en de lokale agent was echt super. De accommodatie op La Dique en Mahe was top klasse.We hebben een super vakantie gehad en willen Esther en PANGEA bedanken voor het luisteren naar onze wensen en samenstellen van de juiste reis.We komen zeker terug op de PANGEA Travel site.