Menu

Esther op studiereis naar haar favoriete bestemming Zuid-Afrika!

17/2/17
Eshter op studiereis Zuid-Afrika

Ook vorig jaar mocht ik weer op studiereis. Het werd een reis naar mijn favoriete bestemming Zuid-Afrika! Een land waar ik al vaker ben geweest. Zowel voor PANGEA als op vakantie. Deze keer ging ik samen met mijn collega Dirk op pad. In Zuid-Afrika ontmoetten we Candice en Andrea, onze reisgenoten voor deze reis. Zij werken voor onze lokale vertegenwoordiging in Durban. Vanuit de Outlook Lodge, een kleinschalig guesthouse in Johannesburg, maakten wij een selfdrive door de nog onontdekte provincie Limpopo. Na een overheerlijk ontbijt begon ons avontuur en reden we met een zeer comfortabele huurauto naar Madikwe Game Reserve. In de namiddag maakten we onze eerste safari ofwel gamedrive. En wat hadden we geluk; we zagen leeuwen, twee schattige baby leeuwen, badende olifanten en ook nog enkele neushoorns. Die avond overnachten we in de Tau Game Lodge. Een geweldige lodge met uitzicht over een waterhole. Fantastisch om vanuit je kamer al een kudu, olifanten en nog veel meer te spotten.

welpje
Baby leeuwtje bij Madikwe Game Reserve

De volgende dagen hebben we veel accommodaties bezocht in Madikwe Game Reserve, Pilanesberg National Park en Welgevonden Game Reserve. Uiteraard in de vroege ochtend gamedrives gemaakt om te genieten van de dieren en de natuur. In de lodges werden we overal hartelijk ontvangen en in de watten gelegd. Uiteraard heerlijk gegeten onder het genot van een Zuid-Afrikaans wijntje.
Regenboog bij Welgevonden Nationaal Park
Na het safari gedeelte zijn we richting de grens met Mozambique gereden voor een stukje cultuur. We overnachtten in Leshiba Wilderness, gelegen in een berggebied en van oorsprong een traditioneel Venda dorp. In Madi A Thava, een oude boerderij omgetoverd tot een heel bijzondere guestfarm, zagen we de kunstenaars aan het werk en veel van hun prachtige handwerk.
Handwerk bij Madi A Thava
Ik heb wederom erg veel gezien en geleerd tijdens deze studiereis. Ik heb zin om weer aan de slag te gaan en mooie reizen samen te stellen naar Zuid-Afrika.

Esther en Dirk bij Leshiba Wilderness

Zuid-Afrika Esther & Dirk 2016

< gebruik de pijltjes om door het volledige album te navigeren >

Lees ook eerder verschene blog van Dirk over zijn impressies van Zuid-Afrika

Bekijk de Zuid-Afrika rondreizen.